9 maj 2012
2012-05-09 kl. 22:52:46 | Freja och Chilla

Igår blev jag sugen på att spåra så jag och Moa kom överrens som att vi skulle fara en sväng och lägga ett par spår. Det var väldigt blött och dålig terräng så det blev ett kort spår år moas hund Cornelis och ett kort åt Chilla. Hennes alldeles första viltspår!

Jag hade egentligen velat ha lite längre spår så att hon fått chansen att fatta vad det var vi gjorde. Det var först de sista 10 metrarna som hon verkade förstå vad det var vi gjorde och jag hade gärna sett att hon fått gå en bit till för att verkligen försäkra mig om att det var spåret hon följde och att det inte var ren tur att hon gick rakt på klöven.
Då hon hittade klöven så gnagade hon på den först. Jag knöt loss den från trädet och drog med den ut från skogen och då blev det liv i luckan kan jag lova. Chilla tyckte nog det blev lite för mycket med något som luktade älg och som rörde sig! Så den fick en rejäl utskällning och hon vågade inte bita på den eller gå nära så länge den inte var helt stilla på backen. Då den började röra på sig stod hon lite på avstånd och skällde och gjorde lekinviter. Haha, sötnos! Då det blivit lite torrare i skogen så ska jag fara ut och lägga fler spår åt båda hundarna.


Chilla vill inte sitta i bilen mer!


Mina fina:)

Åååh. Det går såååå segt att ladda upp bilder så de här två får duga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback