7 Maj 2012
2012-05-07 kl. 23:37:34 | Chilla Utställning/Tävling

I helgen var vi som sagt på två utställningar i Piteå och Öjebyn. Jullan följde med och ställde Chilla på barn med hund på båda utställningarna. Jag trodde aldrig hon skulle våga men hon var jättemodig och tyckte det var skitkul. Värre var det väl med mig. Jag bangade på Lördagen och lät Stefan ställa henne då och på Söndagen var jag så illa tvungen att göra det själv. Men jag gör helst inte om det om man säger så.

Övre Norra Terrierklubbens utställning 5/5 2012
2 plac med HP
Domare: Benny Blid von Schedvin
Kritik:
Välbalanserad valp. Bra huvud, bra hals och rygglinje.
Bra kropp för åldern. Bra benstomme. Välvinklad bak, bra steg.

Grans Lokala kennelklubbs utställning 6/5 2012
1 Plac med HP
Domare: Jari Laakso
Kritik:
4 Månader, en lycklig valp med utmärkta propotioner i kroppen.
Lovande kroppsvolym, bra benstomme, lovande front,
utmärkt hals, vackert huvud med kraftigt nosparti, utmärkt rörelse,
en fin valp.


Chilla tyckte dock att det var mycket roligare att gå med nosen i backen istället för att visa upp sig på grans. Underlaget i hundhuset luktade riktigt spännande:) I BIS-valp placerade vi oss inte men det var kul ändå! Istället var det en jättetjusig afganvalp som vann BIS-valp. Välförtjänt tycker jag även om jag som partisk tyckte att Chilla var sötast och snyggast av alla! Hon borde fått stilpoäng för sin sandmustach och sina pussar:D

Det var en väldigt blöt dag på grans med slask och vattenpölar överallt. Vi gick allihop med dyngsura fötter hela dagen och frös. Chilla orkade inte riktigt hålla igång hela dagen utan somnade i Alice famn före finalen. Den sömnen behövdes! Vi hann med att gå en sväng och kolla på djuren också. Kossorna var jättejättejätte läskiga om man frågar Chilla, hästarna också för den delen. Vi träffade också på några gamla lärare och gud så jag saknar gymnasietiden. Varför tog jag inte tillvara på den? När vi kom hem på eftermiddagen så busade hon lite med Freja och däckade sen ganska snabbt tillsammans med mig i sängen. Idag har hon bara vart lycklig över att vara hemma med Freja och dom har hängt varandra i hasorna hela dagen.

Idag har vi alla haft en välförtjänt vilodag men imorgon blir det träning med båda vovvorna och uppsatsskrivande för hela slanten. Kanske kan vi ta med oss kameran ut om det är bra väder:)

Kommentarer
Postat av: Mia

Men åh, var det din otroligt bedårande lilla staffe jag gick och dreglade över hela dagen. Så otroligt vacker liten tjej! :D

Tog två bilder på henne när hon var med i barn med hund, tyvärr hade jag fel inställningar på kameran så det blev inga bra bilder. Men OJ så kär jag blev i din fina valp. Mycket tjusig! <3



Mvh Mia

2012-05-13 @ 21:27:45
URL: http://everydaydrug.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback