2 Maj 2012
2012-05-02 kl. 21:57:25 | Freja och Chilla

Nu är det bara några dagar kvar tills det är dags för Chillas utställningsdebut i Pite på terrierklubbens utställning. Dagen efter har grans utställning så jag tänkte att det var lika att anmäla henne dit också. Det kan bli kul att besöka skolan igen! Först hade jag trott att det inte skulle bli nån utställning eftersom Chilla haltat på ena frambenet fram och tillbaka under en vecka. Men sen ringde uppfödaren Maria upp mig och lugnade ned mig och gav mig lite tips och råd inför utställningen. Det är så jäkla skönt att ha en uppfödare som tar sig tid och engagerar sig i sina valpköpare. Det betyder jättemycket för mig att ha någon bakom mig eftersom jag alltid är så hamig.

Freja har äran att få stanna hos mommo och moffa både nu då vi är i Vuollerim hos svärföräldrarna och då vi ska ställa Chilla i helgen. Jag tror dom mår bra av att få vila från varandra ett tag:P (läs: Jag mår bra av att få vila från deras härj ett tag)

I Måndags var vi och grillade på Villagatan. Chilla fick åka cykelkorg dit och hon verkade njuta med öronen fladdrandes i vinden. Hon satt helt still, inlindad i en filt och fastspänd såklart, lugn som en filbunke. Hon är så jäkla cool den där tjejen! Väl där så träffade vi en 15 månader gammal staffekille som Chilla först tyckte såg riktigt läskig ut. Men efter ett tag slappnade hon av något så när och busade lite med honom. Jag trodde hon skulle vara trött då vi kom hem men då var ju Freja utvilad och ville busa. Ja, Chilla klagade då verkligen inte!

Nästa vecka börjar onsdagsträningarna på bruks för året. Det ska bli spännande att ta dit Freja! Vi kommer säkert ha det jävligt tufft den här sommaren. Men nästa sommar så vill jag gärna att hon ska kunna ligga och slappna av även om jag inte sitter brevid henne. Det kanske är ett lite väl högt mål med tanke på hur långt bort vi har dit från där vi är nu. Men man kan ju alltid hoppas!

Jag satt och tittade på tävlingsdatumen på bruks också, nog blir man himla sugen. Men det får vänta till nästa sommar om Chilla är redo då:) Hennes vilja är det då absolut inget fel på, ni ska bara se hennes lägganden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback