17 Mars 2012
2012-03-17 kl. 17:45:12 | Freja och Chilla

Idag kom dagen som jag varit så jäkla rädd för sen Chilla flyttade hem till oss. Freja rök på henne över en godis och hon fick sig ett jack och en rejäl svullnad vid ögat. Jag vart såklart helt förskräckt eftersom Freja och Chilla kommit jättebra överrens sen en vecka tillbaka och inte har visat minsta lilla rädsla eller vakt mot henne.

Då det hände så satt Stefan två timmar in på en sextimmarstenta med bilnyckeln i jackfickan. Jag testade av någon anledning att ringa till honom ändå och då jag givetvis inte fick något svar så ringde jag till uppfödaren, som passande nog jobbar något hus ifrån där vi bor och befann sig på jobbet just då jag ringde. Jag tog hund under armen och sprang dit med tårarna sprutandes åt alla håll. Efter att hon tittat på Chillas öga så verkar det inte som att själva ögat är skadat men vi ringde ändå för säkerhetsskull till jourveterinären i Öjebyn som sa samma sak som uppfödaren, att vi skulle avvakta och blev det varigt så får vi åka in och kolla ögat då.

Nu har det svullnat upp rätt rejält och jag har spolat ur det två gånger. Det rinner ganska mycket från ögat och första gången jag rengjorde det var det gult gojs i ögonvrån. Jag är lite osäker på om det är var men jag ska ändå försöka andas och avvakta. Annars har hon varit ganska hängig idag. Jag kan tänka mig att det gör rejält ont och hon ligger mest och sover eller vill mysa.

Har det inte gått ned sig loch ser bättre ut till på måndag så är jag den första att ringa dit då dom öppnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback