27 Februari 2012 - Andra kurstillfället
2012-02-27 kl. 22:37:18 | Frejas Liv

Idag hade vi andra kurstillfället och det gick lite bättre än förra gången förutom att jag är för snabb på att korrigera henne. Hon fick några gast-anfall men med de tips jag fått av uppfödaren och hennes vän om att korrigera kort och intensivt så kom hon liksom av sig. Hon är inte van vid att jag verkligen säger ifrån på det sättet, det brukar vara mer kamp mellan oss. Att hon vill åt ett håll och jag drar åt ett annat. Nu ger jag henne inget alternativ. Det kanske låter självklart men för mig har det hittills inte varit det. Jag har mjukat som fan efter att hon blev sjuk och under den värsta tiden behandlade vi ju henne som att hon var gjord av socker. Sen har det väl bara blivit en dålig vana och ond cirkel som vi inte riktigt tagit oss ur.

Efteråt pratade jag med uppfödaren om vårt beslut och våra planer om det inte fungerar med valpen och Freja. Det känns bra att ha en backup-plan även fast jag verkligen hoppas att det fungerar klockrent. Nu är det bara två dagar kvar tills lillan är veterinärbesiktad och får komma hem:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback