25 April 2012 - Chilla16v och 1 dag!
2012-04-25 kl. 13:16:10 | Freja och Chilla

Och hon har bott hos oss i åtta veckor om jag inte räknat fel. Helt otroligt! Åtta veckor? Det känns som att hon alltid har bott hos oss.

Allting går framåt med Chilla. Vår relation blir bättre och bättre för varje dag och vi försöker få in några korta träningspass per dag. Det är så himla kul att träna med henne eftersom det verkligen syns att hon gillar det. Hon blir så fokuserad, bjuder på sig själv och tänker verkligen så att det knakar. Vi testar lite olika belöningar och man kan väl säga att den här tjejen inte är kräsen, vi tränade i stallet och då belönade jag henne med lek med höstrån i brist på annat. Riktigt spännande tyckte Chilla! Och det fanns ju hur många som helst också!

Annars bråkar hon på mycket med Freja som verkligen älskar Chilla nu. Då vi kommer hem om vi vart i stallet hoppar Freja på Chilla och pussas med henne innan hon kommer fram till mig. Freja har fått ett helt annat lugn hemma efter att Chilla flyttade hem till oss. Hon har liksom något att göra med en vild valp som hänger henne i valkarna hela dagarna:P Dom härjar ungefär hela tiden och jag blir så glad då jag ser det. Det var kanske trots allt var rätt beslut att låta Chilla flytta hem till oss.

Min och Frejas relation har däremot blivit mycket sämre sen Chilla flyttade hem till oss. Jag är på min vakt hela tiden, jag klarar inte av att ha folk hemma utan att stänga in Freja "ifall att". Jag mår verkligen jättedåligt av situationen med henne. Jag vet inte hur jag ska handskas med det. Jag vet inte NÄR hon reagerar och när hon inte gör det. Därför räknar jag med att hon ska göra det hela tiden. Men då vi bara är familjen hemma så går allt jättebra. Freja verkar lyckligare och lugnare.

Tänkte bjussa lite på bilder från påsk

... Men blogg.se strular som vanligt så jag får lägga ut dom senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback