11 April 2012
2012-04-11 kl. 20:11:04 | Chilla

Nu har påsken passerat och den har spenderats med släkten i kåbdalis. Det var så skönt att vara där igen även om farfar sålt huset och vi fick tränga ihop oss, 5 vuxna, 1 barn och 3 hundar i en etta. Himla mysigt i några dagar även fast ryggen sa ifrån sista natten.

Chilla fick uppleva människor i 190 km/h på skidor för första gången och hon reagerade knappt alls. Hon satt ned brevid mig på min jacka och följde dom med blicken samtidigt som hon njöt i solen. Jag kan inte annat än le åt denna tuffa tjej! Vi köpte henne ett helt nytt hurtta täcke påsken till ära. Eftersom vi visste att vi skulle vara ute mycket tyckte vi att det var lika bra. Det är utmärkt miljöträning att sitta vid skidbacken och inte kan vår lilla prinsessa få frysa! Höhö. Jag har tyvärr inga bra bilder från helgen eftersom jag lämnade systemkameran med morsan. Men jag får lägga upp det senare.

Igår anmälde jag Chilla till hennes två första utställningar. Jag hade egentligen inga planer på att ställa ut henne mer än någon gång senare då hon vuxit till sig men nu när jag har en hund som faktiskt går att ställa så tänker jag: Varför inte? Det är också bra miljöträning och det kan vara kul att ha kritik på henne som valp också även fast det inte är officiellt.

Annars går allt alldeles utmärkt med lillan. Hon växer så det knakar och hittar på rackartyg varenda vaken minut. Det är med andra ord fullt upp kan jag tala om! Det är så oerhört kul att ha en hund som redan nu svarar så jäkla bra på allt jag ber henne om. Hon VILL verkligen. Freja gav blanka fan i mig och vad jag ville då hon var i samma ålder, vi har fått jobba hårt för att få upp motivationen hos henne. Men det kan ju också ha berott på att hon var sjuk och hade ont.

Nu är det dags att rasta odjuren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback