8 Maj 2011
2011-05-08 kl. 16:13:52 | Frejas Liv

Sorry för den urusla uppdateringen. Jag har lessnat lite på att blogga tror jag och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Men jag ska verkligen försöka bättra mig, men jag lovar ingenting.

Nu har vi fått flytta ut ur lägenheten i Luleå och fått en lägenhet som ligger högst 15 minuter från universitetet (i klockanalldelesförtidigtpåmorgonentakt). Medan jag har varit här och gått i skola på vardagarna har Freja varit hemma med Stefan och tjollat på som vanligt.

Jag har varit ganska nervös runt Freja eftersom hon varit så reserverad mot karlar och till och med vissa tjejer ibland. Det resulterar i att jag spänner mig och oroar mig för att hon ska göra något dumt då någon kommer fram och vill hälsa. När jag verkligen tog tag i min egen nervositet och istället gav henne en chans så slappnade även Freja av och nu har vi inte haft några problem även fast hon blivit "utsatt" av främmande människor.

Senast i Fredags så satt vi på stan och tränade på passitivitet då ett gäng halvgangstrar i min ålder kommer och går bakom mig. Plötsligt säger en av dom: Fan! Snygg hund, vi snor den! Jag hann inte bli orolig ens eftersom en annan kille precis efteråt utbrister: åååh! Vad gullig den är!
Dom kom och satt sig brevid oss för att prata och klappa på freja och då passade hon på att hoppa upp i knäet på en av dom för att ta chansen till ett riktigt amstaffhångel.

Igår var vi till en kompis som har en cocker spaniel hane på 5-6 år. Freja fick först inte gå fram till honom alls eftersom jag ville undvika bråk. Men efter ett tag blev vi modiga och testade låta dom hälsa på varandra under extremt kontrollerade former. Att hon blev lite väl bossig må vara, men att jag kunde bryta henne trodde jag aldrig! Det kan ju ha att göra med att Mozart är väldigt lugn och inte brydde sig så mycket om henne. Men ändå! Helt otroligt vad imponerad jag blir av henne:)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback