25 September
2010-09-25 kl. 21:38:13 | Frejas Liv

Idag har vi varit på stan och miljötränat lillfisen. Hon skötte sigså att  alldeles utmärkt för att vara Freja trots att det var en massa småvovvar och smarriga fåglar överallt. Jag hade ju korv i fickan och det överträffar ju vilken duva som helst;)

Vi ska fortsätta åka till stan med henne ett par gånger i veckan nu hade jag tänkt så att hon får lite utmaning i vardagen. Här på hertsön möter man inte mer än en hund då och då och ett par bilar.

Vi går fortfarande på Rehab en till två gånger i veckan. Väldigt korta pass i lågt tempo. Det är synd att det inte finns en bassäng där vi kan simma henne. Det har fungerat så bra i sommar och hon verkar ju ha blivit bättre av det.

Nu är hon däremot lite känslig igen och vi har börjat fundera på om det beror på kylan. Jag ska skaffa henne en egen vetekudde att värma benet med innan vi gör böj-övningarna och dessutom funderar vi på att skaffa henne en fleece overall som går ned över benen som vi kan ha under täcket.



Den där matchar hennes täcke från samma märke så jag tror nog det blir den där!:) Jag är bara lite osäker på om den kommer passa under hennes täcke. Halsen är inte reglerbar på täcket och jag tycker att det är nog så tajt där som det är nu. Hoppas att dom har den här modellen på djurmagazinet så att vi kan pröva innan vi köper en. Det är så bökigt att behöva skicka tillbaka.

Idag har vi också hunnit med ett litet spontan-spår som vi gick och la åt henne. Hon har VÄÄÄÄLDIGT brådis i spåret och hinner liksom inte med i svängarna. Men hon tar sig fram till slutet iaf! Men än finns det mycket att träna på.

Så nu har vi en slut liten gris som ligger och snarkar i soffan. Skönt!

Imorgon blir det en tur ut med kamerorna för att fota Freja så det kommer nog ut lite bilder imorgon:)

Kommentarer
Postat av: anonym

kan tipsa om att såna där fleece-overaller är SUPER! har det till min vovve, hon är väldigt känslig för kylan så dom här passar perfekt :) sen ser dom så sjuuuuukt gulliga ut i dom också haha, jag kan inte låta bli att skratta när hon har på sig den för hon ser verkligen ut som en liten småunge ;D

hittar man rätt storlek så sitter dom som en smäck, sen det där knytbandet i mitten är jättefiffigt, och så går benen precis lagom ner till tassarna. man kan vika upp dom lite också men det behövdes inte för oss. plus att dom har lite krage också! man vill nästan ha en själv för dom är så mysiga :)

hejhej reklam typ haha, nejmen jag följer din blogg (följer typ alla bloggar där det skrivs om dessa raser) och så såg jag det här inlägget och ville bara tipsa om att du ska köpa en sån för det är värt pengarna :)

2010-09-25 @ 23:58:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback