6 Oktober 2010
2010-10-07 kl. 00:05:49 | Frejas Liv

Igår var jag och Freja på Rehab. Det gick hur bra som helst och hon som jobbade där igår hade inte sett henne på flera månader eftersom vi hade uppehåll under sommaren och simmade henne själv. Hon blev positivt överraskad av vilken stor förbättring det har blivit i benet. Det är så skönt att det går åt rätt håll! Hältan är borta och det enda som syns nu är förmodligen p.g.a. att hon inte kan böja benet riktigt ordentligt.

Vi har legat på latsidan med träningen i ett par dagar. Det blåser så fruktansvärt mycket ute och jag har blivit förkyld och har så himla ont i öronen hela tiden. Det blir mycket värre när jag är ute så jag biter ihop under promenaderna så tränar vi lite smått inomhus istället:) Hennes attityd nu jämfört med före jag for till Norge är så extremt annorlunda. Förut var hon rätt svår att motivera men nu är hon väldigt ivrig och på hela tiden. Det kanske är för att Stefan inte tränat nästan någonting med henne medan jag har varit borta? Kul är det i vart fall!

Våra promenader har utökats rejält. Vi går mellan 25-40 minuter 3-4 gånger om dagen beroende på hur länge vi har gått tidigare promenader. Idag slog jag på stort och gick 35 minuter, stannade hos mamma i 20 minuter och sen gick vi hem igen och det tar runt 15 minuter. Det gick bra och jag märkte ingen skillnad i gången på henne. Men jag tror ju inte att vi kan gå sådär långt varje promenad.

Imorgon ska jag åka in till stan och hjälpa Shaw med matten och då tänkte jag ta med mig Freja och gå en sväng inne i stan när jag ändå är där. Vi måste träna på möten med andra hundar. Det går bra om hon uppfattar hunden när den är långt ifrån oss och jag hinner säga nej och få henne att inte alls titta på hunden. Men när det kommer en hund runt hörnet nära oss så blir det andra bullar. Då försöker hon ta sig fram. Men vi gör framsteg hela tiden och snart kommer hon nog lära sig:)

Jag måste ju också berätta om att Freja råkade sätta sig på ett tuggummi på bussen tillbaka från rehab igår. Ett stort jävla tuggummi måste det ha varit för det var tuggummi på en stor del av rumpan när vi gick av bussen. Jag var sådär lagom road eftersom det hänt en gång tidigare förra sommaren och då var jag tvungen att raka bort pälsen eftersom det inte ville gå bort, och det tar ju så jävla länge innan det växer ut igen. Så vi tog fram rakapparaten och rakade skinkan på henne. Det var INTE populärt kan jag lova och hon ser ganska rolig ut med vänster skinka rakad;)





Bilderna är tagna av Shaw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback