28 Oktober 2010
2010-10-28 kl. 23:22:02 | Frejas Liv

Kanske dags att uppdatera igen?

Imorgon ska vi på rehab igen, den här gången får Stefan åka ensam med henne eftersom jag har andra ärenden just den tiden. Förra gången vi var där ökade dom på farten en aning och så skulle vi hålla lite extra koll om det syntes någon mer hälta efteråt. Givetvis tyckte jag att hon haltade mer. Varenda dag tycker jag att hon haltar mer! Jag tror jag blir tokig. Men det är bara jag som lägger märke till den hältan så jag antar att jag inbillar mig.

Sen senaste inlägget har jag kommit fram till att hon förmodligen är vaktig. Och jag gillar det absolut inte. Men eftersom det kom så himla tvärt kanske det är något som är övergående. Jag hoppas det.

Ett annat problem vi måste ta itu med är hennes svårigheter att vara tillsammans med andra hundar. Vi har ju undvikit det i princip hela tiden sen första operationen eftersom hon blev så uppspelt och all uppdämd energi som hon inte fick utlopp för gjorde det hela ännu värre. Nu är problemet inte att hon blir uppspelt. Nu blir hon arg och ger sig på hundarna istället. Det går bra ett tag men sen kan hon, utan att bli det minsta provocerad, helt plötsligt börja skälla och låta som en riktig mördarhund. Hon har inte bitit någon, hon skräms mest men det är ändå otroligt jobbigt att hon inte kan umgås med andra hundar normalt. De enda hundar hon funkat ihop med hittills är Jiddra och Louie, men dom har hon umgåtts med ända sen hon var valp. Små hundar brukar inte heller vara något problem. Hon har stuckit till grannen ett par gånger och hon hade en ny liten hund och Freja brydde sig inte alls om den. Men kommer det till större hundar blir det problem.

Jag ska försöka börja ta mig till hundhuset eller liknande så att jag får börja socialträna henne på allvar. Men jag är fortfarande nojjig över att hon ska bli dålig i benet så fort hon rör på sig. Och om hon inte rör på sig är jag orolig att hon ska bli stel.

Ja herregud. Det är inte ens roligt att gå ut på promenader med henne. Att jag inte bara kan vara glad över att det faktiskt blivit bättre, nej, istället går jag och oroar mig över att hon ska bli sämre igen.

Någon som har nått tips på vad jag ska göra åt hennes otrevliga attityd mot andra hundar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback