8 November 2010
2010-11-09 kl. 09:03:00 | Frejas Liv

Jag har tappat lusten till att blogga och bloggdesigna. Men det kommer säkert tillbaka snart. Jag har funderat på en ny design till bloggen ett tag nu och ska ta och fixa en så snart jag får lust. Just nu har jag ingen fantasi eller inspiration alls.

Med Freja går allt bara bra. Hon är skitjobbig nu eftersom hon löper. Hon är rätt uppjagad på promenaderna och drar lite i kopplet emellanåt, vilket hon inte brukar göra i vanliga fall. Hon har också kommit in i någon jäkla period (hoppas jag). Hon har ju förändrats mycket på kort tid, börjat ogilla karlar, börjat sno mat från bordet och blivit lite halvjobbig på promenader. Jag har börjat fundera på om en del av problemen beror på att hon har ont, men samtidigt är ju benet bättre än någonsin så jag vill inte utgå ifrån det. Hon kanske bara genomgår en asjobbig period helt enkelt. Jag måste ha tålamod.

I helgen ska jag vara hundvakt åt min morfars hund. Det ska bli spännande att se hur hundarna kommer överrens. Jag tror ju att Freja kommer bli skogstokig, eller jag vet att hon kommer att bli det. Men det är bra träning för henne. Vi tränar nästan inte alls någon lydnad längre. Jag orkar inte, jag är inte motiverat för fem jäkla ören. Det känns inte roligt när jag inte känner någon annan som tränar i krokarna. Det är inte kul att gå ut och träna själv och dessutom kan jag inte ha henne lös ifall det kommer någon hund eller karl hon får för sig att hon inte tycker om. Hon skrämmer ju livet ur dom.

Jag kommer säkert igång med träningen igen snart. Det kanske är därför hon blivit så jobbig nu. Det tillsammans med löpet. Vi kan i alla fall gå rätt långa promenader nu. Det blir iaf två 40-1 timmas promenader om dagen och några kortare. Det känns viktigt att hålla igång henne rejält nu när det är vinter så att inte lederna ska skrumpna ihop och bli stela och för att försöka hålla kvar så mycket muskler som möjligt från i somras. Jag ska även försöka konstruera något slags gummiband att lägga om halsen som vi fått tips om på rehab som kan hålla upp benskyddet som bara vill glida ned hela tiden.

Jag ser att jag fått en fråga angående kenneln i förra inlägget. Det är inte något jag känner att jag vill ta upp på bloggen i nuläget. Har du frågor får du gärna maila mig på: [email protected] så ska jag besvara dom så gott jag kan.

Söt är hon iaf, våran lilla tjej. Även om hon jäkligt nära att åka ut på blocket flera gånger om dagen nu för tiden;)


Min lillasyster och Freja i somras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback