2 November 2010 - Hundlista
2010-11-02 kl. 16:55:36 | Frejas Liv

Vad heter din hund?
Freja
Vad kallar du den?
Freja, Frejs, Frejsan, Grisen, Mus-pusen är de namn jag använder mest. Just nu heter hon Frecken mer än Freja (uttalas som shrek-en)
Har den något kennelnamn?
Alvens Anständiga Afrodite
Vad har du för ras?
American Stafforsshire Terrier
När är hunden född och hur gammal är den i nuläget?
hon är född 2009-01-04 och är snart 2 år gammal.
Har du den för sällskap eller någonting annat (jakt, avel, utställning, vakt, etc)?
Hon är endast för sällskap. Jag hade tänkt tävla lydnad med henne men det fick vi lägga på hyllan innan vi ens börjat.
Hur mycket väger din hund?
runt 25-26 kilo skulle jag tippa på.
Hur hög är din hund?
Ingen susning!
Vart i från fick du din hund?
Från kenneln
Hur lång tid tog det innan hunden blev rumsren?
Hon blev rumsren ganska direkt. Men sen fick hon urinvägsinfektion och efter det kissade hon inne länge.
Tigger din hund vid bordet?
Oh ja.
Ska du ha en hund senare i ditt liv också?
Absolut.
Kan din hund gå lös utan koppel?
Kan kan hon. Men jag tar inte risken eftersom hon är rätt förtjust i att hälsa på människor och inte fullt lika förtjust i andra hundar.
Gillar din hund att hämta pinnar/bollar?
Ja men vi kastar aldrig åt henne. Hon brukar busa med dom själv.
Kan din hund simma?
Ja det kan hon.
Hur ofta är du ute och går med din hund?
Ofta!
Har din hund haft en sjukdom nån gång?
Urinvägsinfektion och tillväxtrubbning i frambenet som opererats två gånger.
Är du rädd för hundar?
Nej
Är din hund aggressiv mot andra hundar?
Ja
Har du strypkopppel på din hund?
Inte just nu. Men jag har ett stryp som jag ska börja använda igen tills jag hittat ett nytt fint halsband. Hon kan back ur det hon har nu.
Har du någon gång köpt kläder till din hund?
Vi har täcken till henne.
Vilken är din favorit hundras?
Amstaff skulle jag tro.
Är du nöjd med din hund?
Det beror på. Hon är det bästa som hänt oss men hade jag engagerat mig mer i hundköpet (hon är faktiskt Stefans från början! Jag ville inte ens ha hund trodde jag) så hade jag aldrig valt den kenneln Stefan valde. Men jag klandrar honom inte, han hade ingen kunskap i vad han skulle kolla efter och jag klandrar mig själv mer som inte hjälpte honom så värst mycket.  Jag trodde att jag skulle få ångest av att köpa en till hund så därför höll jag avstånd från allt som hade med hundköpet att göra tills valpen kom hem. Då blev jag förälskad! Men som sagt, det enda jag är missnöjd med är valet av kennel. Till nästa hund ska jag vara väldigt noga och kritisk.
Är din hund van med andra djur, tex katt?
Nej
Älskar du din hund?
Absolut!
Har ni gått/ska ni gå några kurser ihop?
Vi kanske börjar någon nångång. Vi får se!
Är det din första hund eller har du haft hund förut?
Jag tänker på henne som min första hund men jag har haft en tidigare en kort tid.
Har ni besökt veterinären någon gång?
Hehe. Alldeles för många!
Det roligaste din hund vet?
Att vara ute på promenad, leka och vara med min lillasyster som är 8 år. Och att äta såklart!
Det tråkigaste din hund vet?
Bli förvisad till bädden.. Kan inte komma och tänka på nått mer.
Har din hund några vanor/ovanor?
Alldeles för många! Men de flesta har vi kommit iordning med nu när vi fått börja motionera henne ordentligt igen. All överskottsenergi är borta, men än har vi en bit kvar.

Jag utmanar alla som läser den här bloggen. Lämna gärna en kommentar så jag kan läsa era listor!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför ångrar du att du köpte henne från Alvens?

2010-11-05 @ 00:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback