2 Maj 2010
2010-05-02 kl. 21:38:08 | Frejas Liv

Nu har jag blivit dålig på att uppdatera igen. Jag är jäkligt stressad över matten, det är så svårt att läsa det på distans. I alla fall för mig. Hade jag vetat att det var såhär svårt när jag sökte kursen hade jag sökt så att jag fick åka till skolan och plugga med en lärare.

Och Freja har blivit riktigt mycket bättre! Nu går vi ut på 3 promenader på 15 minuter var per dag och hon har börjat bli lika lugn som hon var före allt tjorv med benet. Jag har nästan varit påväg att ringa veterinären och boka en tid för att hon är så lugn, vars är min vilda lilla tjej som höll på att göra mig tokig för bara några veckor sen?

Min teori är att hon inte riktigt återhämtat sig från Linda och Jiddras besök och att vi börjat gå mer. Vi brukar stanna och sätta oss på en bänk vid gångvägen och träna på att inte bli vansinnig så fort det går förbi en hund. Det går faktiskt framåt! Det tror jag också beror på att hon inte har lika mycket överskottsenergi mer. Men än är det en del träning kvar innan hon kan gå förbi utan att bry sig:P

Vi har också börjat träna lite mer. Mest för att Freja ska få någonting att göra. Vi tränar nästan ingen lydnad alls utan kör bara roliga trix och tränar på apporten. Jag tycker att hon har blivit så pass bra nu att vi kan träna på skoj utan att riskera att det blir sämre. Tvärtom tror jag det är bra och jag försöker köra övningar där hon måste böja ond-benet. Hon har lite svårt för böjningen i det benet men det kommer nog bli bättre med våra dagliga böj-övningar, vattenträning och promenader. Hon fuskar inte heller med att inte stödja på benet när vi är på promenader och går riktigt riktigt fint. Det här måste vara slutet på allt elände, det känns så iaf:D

Jag måste även understryka att hon inte har behövt gå på smärtstillande alls! Men vi har ett litet apotek hemma i beredskap ifall det händer något som gör att hon får ont. Hon är trots allt inte helt bra än.


Kommentarer
Postat av: Ella

Kul att det går framåt för er nu :)

2010-05-02 @ 22:56:29
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback