13 Maj 2010
2010-05-13 kl. 19:17:22 | Frejas Liv

Nu känns det verkligen att sommaren är påväg! Idag har det varit jättevarmt och Freja har legat ute på baksidan och solat:) Efter ett tag reste hon sig upp, gick in och la sig ned, helt utmattad av värmen. Så vi tog fram vattenslangen eftersom vi ändå höll på att städa och skulle spola av fönsterkarmarna på baksidan. Freja tyckte det var huuur roligt som helst att försöka fånga vattnet och blev lite svalkad på köpet:)









Efter vattenkriget var hon nöjd och la sig i solen för att torka:) Det är så skönt att bo på bottenvåningen och ha uteplats. Det är synd att Freja är så odräglig och sticker från baksidan, annars hade man kunnat låta henne gå in och ut som hon vill. Oftast nöjer hon sig med att strosa innanför staketet, men ser hon är katt är hon bort med vinden. Tur att katterna ofta springer upp i ett träd i närheten istället för att fortsätta springa.

Igår var vi på rehab också. Hon som var där trodde att hon slutat halta men det har hon ju inte, tyvärr. Jag hörde ganska mycket tvekan i hennes röst när vi pratade om hältan. Den borde ju ha försvunnit vid det här laget. Sen sa hon att det såg ut som att hon haltade på bakbenet och att hältan i frambenet såg ut som en ledhälta. Om det är det kommer den väl aldrig att gå över och vad ska vi göra då?

Jag grinade som en tok när vi var påväg hem och tänkte på alla hemska grejer som skulle kunna hända. Varför kan hon inte få bli frisk? Jag hatar det här. Det kanske inte är meningen att vi ska ha hund? Varför finns såna här sjukdomar? Så himla onödigt! Jag vill ju jättegärna ha en till hund så småningom. Men tänk om den hunden också blir sjuk? Det är så jobbigt att oroa sig. Nu kan vi inte annat än vänta och hoppas att det går över. Annars får vi se vad som händer. Jag tänker göra allt jag kan för att få henne frisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback