28 Mars 2010
2010-03-28 kl. 20:05:51 | Frejas Liv

Jag har blivit lite dålig på att uppdatera bloggen igen. Jag vill helst uppdatera varenda eller varannan dag men jag finner ingen motivation när jag inte har några nya bilder att lägga upp. Får fixa bilder när det slutar snöa eller ta några inomhus:)

Nu har det gått några dagar sen vi var på vattenträning och jag tycker inte att hon blivit värre i benet. Det ser faktiskt riktigt bra ut emellanåt! Nu idag tycker jag hon ser mycket "tröttare" ut i benet. Jag vet inget annat ord som passar bättre till det. Så idag får hon bara en promenad. Dessutom har det snöat som tusan sen igår. Vi har väl fått ungefär 2 dm extra snö skulle jag tro och jag är rädd att hon ska halka på isen som är under snön. Minsta lilla grej kan ju betyda flera veckors vila och så kommer vi måsta börja om med allt igen. Men jag börjar faktiskt se ett slut på det här:D Hoppas hoppas hoppas nu bara att hon inte blir tvärdålig nu igen.

Freja har också fått gå en extrasväng på marknaden dagen efter vi var på rehab. Det tyckte hon var jätteroligt och hon var väldigt lugn för att inte ha vistats så mycket i stora folksamlingar förut. Det är ju mycket som luktar och låter konstigt och vissa grejer som hon var rädd för första dagen var inget som helst problem andra dagen vi var där och strosade. Fast renskinnen luktade fortfarande vääldigt konstigt och hon ville gärna gå dit och lukta närmare. Men det fick hon inte:P

Igår började jag pilla i mina skolpapper för att jag skulle leta fram några block eftersom jag ska börja plugga på distans imorgon. Då hittade jag en massa papper som jag trodde hade kommit bort men som jag bara stoppat i en annan pärm. Bland annat så hittade jag enkäterna till våran hundkurs för barn som vi hade sista året på gymnasiet som projektarbete... Eller var det i 2an? Får ni chansen att hålla en hundkurs för barn så ta den! Det var något av det roligaste jag har gjort:D Jag blev riktigt bra vän med några av barnen och brukade stanna och prata med dom om vi möttes efter vägen till skolan flera månader efter att kursen var slut. Barn är så tacksamma att lära, speciellt om dom är intresserade av det dom håller på med och alla var ju intresserade av att lära sig:)

En rolig grej som jag speciellt minns av kursen var när vi körde agility och en pojke skulle försöka lära sin hund att hoppa över ett hinder. Jag förklarade då hur han skulle göra och förklarade samtidigt att hunden inte förstår vad hopp betyder om man inte redan lärt hunden att hopp innebär att den ska hoppa över hindret. Därför kunde han lika gärna säga "gurka" till hunden eftersom den inte visste att "hopp" betydde hopp (Hoppas ni förstår hur jag menar nu:P) Efter det så lärde han först hunden att hoppa över hindret och sen la han till kommandot "gurka" istället för hopp:P Det tyckte jag var lite roligt faktiskt. Haha.

Men tillbaka till Freja nu! Vi ska tillbaka till rehab på Torsdag så vi får hoppas att hon håller sig bra i benet till dess. Men nu känns det faktiskt som att det bara går framåt:)

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej. Tack för ditt tips men det handlar inte om höfterna utan han har problem vid urinering och dylikt, förstorad prostata. Enligt veterinären är lösningen kastrering så vi får hoppas att det hjälper min vän för nu har detta uppstått för många gånger :/

Kram!

2010-03-29 @ 22:56:44
URL: http://nmisaxon.blogg.se/
Postat av: Sandra & Vilda

Såg dig på Ninas blogg.. Känner igen Freja..

kanske från amstaff.se?



2010-03-30 @ 21:10:24
URL: http://sandracaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback