25 Mars 2010
2010-03-25 kl. 18:03:31 | Frejas Liv

Idag har vi varit igång ganska mycket faktiskt. Medan Stefan var på arbetsförmedlingen gick jag och Freja en sväng på marknaden i södra hamn och det var jättemånga läskiga saker där. Bland annat ballonger som var uppe i luften helt av sig själv och som prasslade jättehögt. Dom hade grymt stora huggtänder också och försökte hugga Freja flera gånger. Men tillslut så förstod Freja att det bara var vanliga ballonger och att dom inte var sååå läskiga iaf:) Jag stod och klappade dom ett tag och pratade med henne för att hon skulle förstå att det inte var något farligt. Behöver jag säga att folk kollade jättekonstigt på mig?:P Det är inte varje dag man ser någon stå och prata och klappa på ballonger!

Det fanns också jätteläskiga renskinn som luktade riktigt konstigt! Freja låg nästan på backen och skakade när hon var så nära att hon kunde lukta på dom. Men hon skulle prompt fram och nosa på dom. Hennes hals blev ungefär 2 meter lång kan jag lova:P

Vi var även ut på isen en sväng, men jag ville inte gå så långt eftersom vi skulle på rehab och jag vet hur trött hon är efter att vi varit där. Det var också riktigt roligt tyckte Freja! Det var ju massa folk som åkte skrillor och Freja ville så gärna springa efter dom.

Vi mötte också vårat numer största hinder. Hundar! Freja blir oftast helt blockerad vid hundmöten och jag hade knappt något godis och inte heller någon leksak med mig för att avleda henne. Men det gick rätt bra ändå. När hon nu blivit så pass bra i benet så kanske vi snart får börja gå ganska långa promenader med henne och göra av med all uppdämd energi som bara kokar i damen. Då tror jag allt kommer gå mycket mycket bättre!

Efter marknaden så for vi till djursjukhuset. Vi var lite tidiga så vi tränade på att vara på det jätteläskiga bordet i väntrummet till rehab. Sist vi prövade var hon jätteskakig och tyckte det var obehagligt. Men nu när hon hoppade upp själv så var det inte alls lika hemskt! Skönt att hon har vant sig vid borden nu och vet att bord inte är = brotta ned och bli fasthållen med tvång. Det kan också vara = Karra:)

Vi hade förstått att hon skulle simma idag men hon fick gå på bandet med mycket vatten istället. Det gick jättebra och hon har än så länge inte blivit värre i benet alls. Men först imorgon kan jag säga säkert ifall det har påverkat henne negativt.

Så nu är Freja jättetrött och ligger däckad på soffan efter dagens äventyr. Det var länge sen hon var med om såhär mycket på en och samma dag:)

Kommentarer
Postat av: Nicole

tack så mycket :D

2010-03-28 @ 19:52:40
URL: http://nicoleochalfons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback