20 Mars 2010
2010-03-20 kl. 21:46:09 | Frejas Liv

Det blev att vi åkte på amstaff-träffen trots allt. Det var riktigt riktigt trevligt och ett bra initiativ av dom att anordna det här tycker jag.

Jag trodde som sagt att vi skulle få vända i dörren eftersom Freja stressar upp sig. Men det gick över snabbare än jag någonsin kunnat tro. Hon nosade runt i hundhuset och kikade lite på hundarna. Gnällde och sjöng en hel del men det är inget som inte går att bota med lite korv:D I slutet var hon riktigt avslappnad och jag vågade till och med släppa fram henne för att nosa på en annan hund. Hon skötte sig faktiskt bra men var rätt spänd och på sin vakt. Inte så konstigt med tanke på vad hon har fått utstå från våra grannhundar. Dom har skrämt skiten ur henne flera gånger när hon var valp.

Vi prövade träna lite eftersom hon lugnar ned sig snabbare då hon måste koncentrera sig på mig hela tiden. Första gången vi tränar lydnad på hur många veckor som helst (förutom några smyg pass på 5-10 minuter). Hon skötte sig riktigt bra med tanke på att det var fullt av hundar och människor runt omkring. Lite okoncentrerad emellanåt men höll fokus på korta sträckor i linförigheten och... *TRUMVIRVEL* HON LUTADE SIG INTE INÅT OCH TOG STÖD MOT MITT BEN UNDER FLERA VÄNDOR!!!! Woooooohoooo. Sen körde vi lite fjärr medan vi satt och lyssnade på informationen. Hon är snabb i allt men kan ibland vrida lillrumpan åt något håll när hon ställer sig upp. Körde också ställande under gång och det har artat sig jättebra för stumpan. Hon går mycket bättre på träning då det är andra hundar och människor runt omkring. Det är som att hon behöver bli lite uppspelt för att komma igång på riktigt:)

Hennes ben ser bra ut än så länge. Jag och Freja gick hemifrån oss upp till mamma och pappa innan träffen och det tar ca 15 minuter. Så imorgon får vi se hur hon ser ut. Om det ser bra ut så ska vi ta två 10-minuterspromenader och fortsätter det se bra ut efter det så fortsätter vi med det. Vi ska höra av oss till veterinären på måndag och höra om en tid på rehab så vi får börja med det så fort som möjligt. Det ser vi fram emot väldigt mycket!:D


Haha oslagbar bild på våran lilla gris:D Jag kan skratta åt den hur länge som helst.

Kommentarer
Postat av: Ella

Hallå.



Vad kul att ni tog er iväg, var lite sugen men valde soffan istället ;)



Hoppas att det går framåt nu så ni kan komma igång med Rehab igen :)

2010-03-21 @ 18:37:41
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Olga

Det var kul att träffa er igår! Freja är sååå underbar! löööve

2010-03-21 @ 21:42:14
URL: http://nordstaff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback