16 Mars 2010
2010-03-16 kl. 12:59:40 | Frejas Liv

Sådär! Nu har ännu ett veterinärbesök avklarats och tro mig, det krävdes blod, svett och tårar. Jag kom ihåg den gamla goda tiden då Freja var en lugn individ som bara satt och kikade på alla hundarna i väntrummet. Det känns som att det bara var en dröm. Nu för tiden tjuter hon, skäller, kastar sig, kråmar sig och försöker så gott hon kan komma fram till alla hundar som är i väntrummet. Det går inte alls att få kontakt med henne och när hon lagt sig ned så dröjer det inte länge innan hon ställer sig upp igen. HUNDJÄKEL! Men så går det när man får sitta instängt i halva sitt liv och inte miljötränas någonting.

Vi fick röntga henne osederad idag och det gick hur bra som helst när både jag och Stefan var där inne och höll i henne. Hon är fortfarande nervös men finner sig snabbare i situationen och vet att det inte är någon ide att streta emot.

Röntgenbilden såg bra ut och det verkar läka mer och mer även om det går sakta. Så det blir ingen mer operation!!! Inte just nu iaf. Vet ni hur lättad jag är? Men jag kan fortfarande inte slappna av ordentligt. För varenda gång jag gör det så får vi ett bakslag. Men huvudsaken är att allt verkar gå åt rätt håll!

Snart ska vi börja rehab igen. Veterinären skulle prata med sjukgymnasten om att simma Freja istället för att gå på bandet. Men vi vet inte hur det blir med det än. Vi skulle skriva ett mail och höra i början av nästa vecka.

Inga bilder just nu tyvärr men jag har varit och köpt rengöring till objektivet idag och efter att jag rengjort ska jag nog pröva ta några foton bara för att fira att den är ren:D

Kommentarer
Postat av: Ella

Åh vad härligt att det börjar se bättre ut :) Så glad att läsa det, vem vet, kanske tom kan få till en Amstaff träff framöver, finns ju massor med hundar i Boden & Luleå nu :)



Grattis kram från oss!!

2010-03-17 @ 14:59:23
URL: http://ellapuma.blogg.se/
Postat av: Ella

Hallå



Hundhuset heter det, jo jag såg att det skulle vara, tror tom att det är min svägerska Olga som har ett finger med i spelet & ordnar, har inte bestämt om jag ska dit eller inte, men det skulle ju vara trevligt.

2010-03-17 @ 16:40:40
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback