28 Juni 2010
2010-06-28 kl. 20:52:47 | Frejas Liv

Vi har hunnit ta första simturen med flytvästen! Tyvärr hade vi inte med oss kameran men jag kan garantera att bilderna hur som helst hade blivit urusla. Varför? - Jo, det ska jag berätta.

Våran kära lilla flicka är helt panikslagen då hon inte bottnar! Vi prövade att dra ut henne i vattnet och hålla i henne så att hon inte sjönk eller sparkade ifrån med bakbenen och panik hoppade in mot land. Det tog ett tag innan jag hittade ett bra grepp så att jag kunde hålla henne stadigt i vattnet och innan jag gjorde det han jag dra på mig åtskilliga blåmärken på benen efter hennes viftande tassar.

När vi väl lyckats få henne att lugna ned sig höll jag henne på samma ställe i vattnet hela tiden medan hon simmade. Det var halvt panik-sim och man märkte att hon inte alls var bekväm med situationen. Men det borde väl också fixa till sig om hon får lite träning och får vänja sig lite. Är det någon som har något tips? Som har haft likanande problem? Isåfall får ni gärna höra av er! Simning är det enda alternativet jag kan se som kan muskla upp henne utan att skada frambenet. Och det går ju inte om hon inte alls vill!

Men annars är Freja rätt bra nu. Efter simningen var hon lite mer halt än vanligt men då lyckades hon slita sig och sticka efter Julia en gång. Men det blev bra snabbt som tur var.

Rehab står lite still just nu. Vi var tvugna att avboka senaste tiden och kommer att vara tvugna att avboka nästa tid också. Stefan har börjat utbilda sig och jag börjar förmodligen jobba nu i veckan. Men så länge det är sommar kan vi gå i vattnet med henne själv:)


Kommentarer
Postat av: Jennica, Alice & Supra

Fina, FINA Freja! <3

Hoppas hon tycker det blir roligare att simma snart!

2010-07-03 @ 15:19:46
URL: http://amstaffliv.blogspot.com/
Postat av: Isabella

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-07-13 @ 20:09:49
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Smsa Låna

Måste säga att jag till 100% uppskattar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-20 @ 10:24:22
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback