8 Maj 2009
2010-01-15 kl. 20:43:47 | Inlägg från gamla bloggen

Idag har det varit en väääldigt lång dag för mig. Jag känner mig redan helt slut och ändå har jag inte gjort något som är speciellt jobbigt.

Vi har tränat sitt, ligg och fotpositioner idag. Hon är riktigt duktig på ligg nu och ibland lägger hon sig utan att jag behöver hjälpa till med annat än ett kommando. Dock dröjer det nog ett tag innan det sitter helt, men jag är ändå vääldigt nöjd med lilltjejen

Fotpositionerna går väl... sådär.. Hon går in jättefint och har börjat följa min hand jättebra. Förut brukade jag få locka och truga för att hon skulle följa den. Nu har istället ett nytt problem uppstått. När hon kommer in och sätter sig "sätter hon sig tillrätta". Hon lägger bakbenen i något som ser ut som en väldigt obekväm position och måste liksom hitta balansen. Det är ju samma när hon sitter och ligger. Hon både sitter och ligger på sniskan och jag lyckas inte ofta få till det så hon ligger med benen rakt under sig. Det hade inte varit något problem om det inte var så att hon vrider på sig eftersom det säkert blir obekvämt efter ett tag. Någon som har ett tips?

Vi har även tagit en välbehövd dusch idag! Hon är otroligt lättsam och duscha och började busa med strålen. Värre var det efteråt när hon sprang runt och slirade i lägenheten helt dyngsur. Jag fick fast henne ganska snabbt och medan jag försökte torka henne torr överallt lekte hon "döda handduken" Mycket uppskattat av henne, mindre uppskattat av mig Jag tror att det är husse som lärt henne den dumheten

Ingen annan än jag verkar märka att hon är halt så hon kanske inte är det? Det kanske helt enkelt var en liten stukning som gått över. Jag hoppas det i alla fall. Vi har ju en utställning att vinna på söndag Det ska bli så roligt att se vad domaren säger om henne. Jag är väldigt nyfiken och hoppas att den här helgen går fort

Vi har inte hunnit med så mycket mer idag. Jagat lite flugor, plockat maskrosor som hon sen spotta ut. Legat i en grushög efter duschen och vägrat flytta på sig till det fina gröna gräset istället. Ja, sånt där vanligt

Det blev inga bilder tagna idag men imorgon hoppas vi på fint väder så vi kan gå ut och fota


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback