8 Juni 2009
2010-01-16 kl. 00:25:28 | Inlägg från gamla bloggen

Det händer inte så mycket här än lydnadsträning nu när hon fortfarande haltar. Idag var haltningen lite bättre eftersom hon fick ta det väldigt lugnt igår. Bara korta korta promenader och en massa vila.

Eftersom överskottsenergin bara lyser om henne vissa stunder så hittar hon på en massa massa dumheter nu för tiden. Bland annat så hittade jag henne på vardagsrumsbordet här för någon dag sen. Hon försöker också klättra upp på köksbordet där matskålen står och inatt tuggade hon på Stefans stereo som står på golvet.

Vi hade fått fiskyngel igår också, 9 stycken hann jag rädda och jag var jätteglad eftersom jag trodde att det var två av samma kön vi hade fått. Tror ni inte hon går och river ner burken med mina yngel i och står och dricker upp vattnet från golvet precis när vi ska gå och lägga oss.

Nåja, det är väl sånt vi får stå ut med. Vi får försöka komma på henne när hon är IN ACTION nästa gång så att vi kan fya henne, sånt här kan hon inte fortsätta med och jag vill inte behöva köpa en bur. Då har vi en ylande hund istället. Det går nog över när vi kan börja motionera henne mer får vi hoppas.

Idag är det måndag = Vägningsdag.

23/4  -  12,6 kilo
4/5    -  13.8 kilo
11/5  -  15.4 kilo
18/5  -  16.5 kilo
25/5  -  16.7 kilo
1/6    -  16.6 kilo
8/6    -  17.9 kilo

Både jag och Stefan tappade hakan när vi såg hur mycket hon hade gått upp. Hon har inte fått röra sig särskilt mycket, vi har ökat fodret med ca 15g/mål eftersom hon blivit äldre och för att hon inte ska gå ned i vikt. Men det kanske är för mycket? Vi får ta och minska lite igen. Det kan ju också ha att göra med att hon fått röra sig mycket mindre den här veckan. Jaja, ingen fara än så länge. Hältan börjar ju bli bättre (hoppas jag)

Tänkte även lägga in lite bilder från då vi var och badade. Dom blev inte bra men man ser ju i alla fall att det är en hund på bilden
















Hon kan då sova hur som helst den där


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback