7 September 2009
2010-01-16 kl. 01:11:42 | Inlägg från gamla bloggen

Idag var alla tre här hemma, jag, Stefan och Freja, väldigt rastlösa och hade tråkigt. Därför bestämde vi oss för att ta bussen till backen och gå på Djurmagazinet och öob. Vi var ute efter ett vintertäcke till Freja men vi hittade inga snygga täcken där så det slutade med två hundleksaker och en torkad benknota. Det var mycket populärt kan jag säga

Sedan knallade vi ned till ÖoB och köpte ett ganska fult blått regntäcke för 69:- spänn. Perfekt nu när det inte är tillräckligt kallt för vintertäcke.

Väl hemma igen så beställde vi ett vintertäcke från internet istället. Det blev ett brunt värmetäcke från hurtta som jag tyckte var jättesnyggt och för oss tjejer är det ju faktiskt det som är viktigast Nu hoppas vi bara på att det blev rätt storlek och att det sitter bra också.


Freja med hennes nya leksak eller vad man nu ska kalla det. Den var mycket populär.
Perfekt nu när hon inte kan vara ute!


Freja med hennes nya regntäcke. Ärret ser väldigt otrevligt ut nu. Speciellt längst upp
eftersom det var där det sprack när vi var sist och röntgade och hon fick panik. Men imorgon
får vi nog mer antibiotika. Det har börjat se otrevligt ut nu de sista dagarna efter att första kuren tog slut


En bit av den torkade benknotan. Det blev en smaskig beläggning på golvet av det. Usch!
Men hon gillade det i alla fall


Beslutsångest


Hela rumpan gick på henne för att hon tyckte den var så lattjo


Den här dagen har varit ganska händelsefull för lillan om man jämför med de senaste veckorna och nu ligger hon helt utslagen på soffan och snarkar. Det var skönt att få hitta på något om än det inte var något speciellt.

När vi gick tillbaka till bussen lade jag märke till att hennes gång på bakbenen var oren. Jag tror att det var vänster bak som hon var lite stel på och haltade lite. Så nu frågar jag er, tror ni att det är för att hon haltar på frambenen hon har börjat bli vinglig i bakdelen eller tror ni att det är något annat som spökar? Jag blev självklart jätteorolig direkt och började spekulera i både det ena och det andra.

Som tur är så har vi återbesök hos veterinären imorgon så då kan vi ju fråga där. Men det känns ändå jobbigt som tusan. Tänk om tänk om tänk om. Hojjaligen. Man kanske ska låta dom röntga i alla fall bara för att kolla.

Jag får uppdatera imorgon igen efter veterinärbesöket. Jag tror inte att jag följer med dit men jag blir noga uppdaterad av Stefan efter att han kommit därifrån


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback