7 Augusti 2009
2010-01-16 kl. 00:54:46 | Inlägg från gamla bloggen

Frejas hälta har vi inte varit så oroliga för förut. Hon har inte ömmat i någon led och veterinären har lyckats lugna oss ganska bra sist vi var där.
Igår när vi låg i soffan och myste alla tre så böjde jag på hennes vänstra ben. Jag började nedifrån tårna och gick uppåt. När jag kom till armbågen började hon streta emot och när jag sen fick ihop benet började hon "rycka" i benet som om jag kom åt någon nerv. Det var ganska uppenbart att hon hade ont och nu är vi hur orolig som helst att det är något allvarligt.

Vi ringde tillbaka till veterinären igen eftersom vi ville få en ny tid och undersöka henne en gång till. Veterinären tyckte att vi skulle avvakta och vi har fått ett nytt recept med rimadyl. Stefan har varit inne på internet, på ett forum som vanligt, och läst nån skräckhistoria med en hund som fick diagnosen panosteit när det i själva verket var någonting annat. Han var tvungen att ta bort sin hund.

Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå så att jag kan ringa till gammelstad och fråga dom om råd också. Tycker även dom att vi ska avvakta får vi väl göra det i någon vecka till men jag ser helst att vi får åka och kolla upp henne så snabbt som möjligt. Det kanske blir bättre om man tar det hos två olika veterinärer? Den ena veterinären kanske har missat något som den andre hittar.

Ja jag vet inte riktigt vad vi ska göra nu. Jag prövade att vika ihop hennes ben nyss precis som jag gjorde igår och hon sov under tiden. Hon spände sig lite men det kanske har att göra med att jag väckte henne i hennes skönhetssömn?

Nä det känns inte bra att vara tvungen att gissa och vara orolig. Jag vill ha en ny tid så att vi får reda på vad det är någon gång.

Lite bilder kan jag bjuda på. De är ett par veckor sen dom är tagna men jag har inte fått in dom på datorn fören nu.
























Om inget annat funkar, vinkar vi:p






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback