4 maj 2009
2010-01-15 kl. 19:53:20 | Inlägg från gamla bloggen

Nu har vi också hamnat i blogtownträsket, nä.. Det där kanske lät negativt även om det inte alls var menat så! Det känns lite konstigt att blogga på blogtown eftersom jag är van vid blogg.se men jag hoppas att jag vänjer mig Det är lite festligt med dom där smilisarna så jag kommer nog få lättare än vad jag tror att vänja mig
I den här bloggen är det meningen att det ska stå om vad Freja hittar på för bus om dagarna. Och det är mycket gott folk! Hon kanske verkar vara den lugnaste valpen på jorden, men hon hinner med mycket ändå

I helgen var vi i Luleå och hälsade på mina föräldrar. Igår på förmiddagen började jag misstänka att Freja fått urinvägsinfektion och mina misstankar stärktes rejält av att hon kissade på sig på lokalbussen 3 gånger (10 minuters färd) och på väg till busstationen ett oräkneligt antal gånger. Dessutom kissade hon i mitt knä ett par gånger innan vi hann av pitebussen.

När vi kom hem kissade hon ned i stort sätt hela lägenheten. Vi hade pratat med veterinären på förmiddagen och då sa dom att vi skulle ge henne C-vitamin i tablettform under dagen och komma in dagen därpå (alltså idag) om det inte hade blivit bättre.

Idag ringde vi igen direkt då dom öppnade och då sa dom att vi skulle vänta i tre (!) dagar och se om det gick över. Det gör verkligen ont i hjärtat att se henne ha ont. Även om det inte syns så mycket på henne, hon piper bara lite extra ibland. Dessutom skulle vi ge henne magnesyl mot smärtan.

Mitt på dagen idag började det ljusna och hon gick inte och kissade och småskvätte hela tiden. Hon har bara kissat inne 2 gånger sen klockan 13.00 idag och jag börjar faktiskt kunna slappna av.

Ikväll har vi även hunnit med en bus/pluggstund med Malin och hennes valp Sinus. Sinus är verkligen en livsglad hund med så mycket energi att han inte vet vars han ska göra av allt! Freja tyckte det var hur lattjo som helst att få en kompis att leka med och nu är hon helt slut! Tack Malin för en rolig lekstund

Imorgon har jag tänkt klura på hur det här med bilder fungerar. Nu måste jag verkligen plugga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback