4 Juni 2009
2010-01-16 kl. 00:19:19 | Inlägg från gamla bloggen

Idag fyller Freja hela fem månader! Helt otroligt var tiden går fort när man har roligt

Eftersom Freja tråkigt nog inte får busa och överanstränga sig innan hältan gått över har vi gjort en massa massa lydnad för att hon i alla fall ska få göra någonting. Det har artat sig riktigt riktigt bra och nu har hon börjat få jättefina fotpositioner och förstår verkligen vad det är hon ska göra. Jag är så himla nöjd med henne.

Första grejen vi skulle lära henne, sitt, var jobbigast tycker jag. Då hade hon inte hajjat det här med inlärning över huvud taget. Nu när vi lärt henne ett par saker så har hon också börjat bjuda mer på sig själv och försökter själv klura ut vad hon ska göra för att få godisen.

Jag hade faktiskt räknat med en riktig soffpotatis eftersom hon är så lugn. Jag trodde att hon skulle vara ointresserad och att jag verkligen skulle behöva jobba för att hålla motivationen uppe. Men hon är väldigt intresserad av vad vi ska göra och försöker verkligen. Det gör mig jättestolt och glad!

Däremot tycker hon inte att träning och lek hör ihop över huvud taget! Träning går mer ut på köttbullar för henne och försöker jag belöna med lek börjar hon nosa på händerna som för att fråga vars godisen är. Men hon har inget vidare föremålsintresse alls. Det är inge roligt med leksaker eftersom dom inte smakar gott. Men det ska vi nog också kunna träna på

Jag har fått en j*vulsk träningslust sen Freja kom hit. Hon ska kunna allt och vi ska erövra världen Nåja, kanske inte riktigt allt men så länge vi båda tycker det är roligt så ska vi fortsätta träna. Hon är en riktigt rolig träningskompis och det ska bli så roligt att snart kanske få börja tävla med henne.

Om jag vågar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback