3 Augusti 2009
2010-01-16 kl. 00:45:28 | Inlägg från gamla bloggen

Oj vad länge sen jag bloggade nu. Det är inte lika roligt att blogga när jag inte har haft tillgång till att lägga in bilderna på datorn. Det är mycket roligare för er att läsa också om man har lite bilder att kika på

Det är nog en massa roligt som har hänt sen sist men dagarna liksom flyter ihop om man inte bloggar regelbundet och då glömmer man bort en massa

Vi kan ju börja med träningen. Den går fint, vi tränar inte lika mycket längre dels beroende på värmen. Ingen av oss har så stor lust att träna när det är så varmt. Men främst beror det på att Freja helst inte vill trava. Det har märkts från då hon blev halt att hon antingen går jättesakta eller springen så fort hon bara kan. Därför blir verkligen fria följet lidande då det verkligen går sakta då hon inte vill trava. Vi har därför inte tränat så mycket på det på sista tiden. Och när vi väl har tränat, har det varit väldigt korta sträckor och svängar till både höger och vänster.

Som tur är så finns det ju en massa annat man kan träna som inte kräver att hon ska trava Man märker snabbt att hon gör mer dumheter om hon inte får hitta på något under dagen. Typ tugga på tapeterna, riva ned allt från vardagsrumsbordet eller kanske länsa fönsterbrädorna Men hon har faktiskt blivit mycket bättre på att hålla tassarna borta från sånt nu.

Efter pdol kom Stefan och Freja upp och hälsade på mig i kattilakoski. Det var hur roligt som helst att få visa dom hur det såg ut där och att slippa sova själv på nätterna. Freja är en jäkel att sova med men som tur är så håller hon sig i fotändan. Mitt i natten vaknade jag av att hon tog världens skutt och landade på min mage. Sen såg jag att hon var fokuserad med blicken och då tog hon ett skutt till. Flugjagaren hade vaknat! Det kanske är lite smågulligt när hon gör så, men om klockan är 4 på natten när hon gör det försvinner allt det gulliga snabbare än fan

När vi for hem har hon fått sova hemma hos mina föräldrar några nätter men hon har även övernattat hos shaw och hos Ylva. Hemma får hon endast vistas i min lillasysters rum eftersom min andra lillasyster är allergisk. Så vi har mest varit ute och lekt. Man märker verkligen att Freja är ett barn. Hon är helt tokig i ungarna här och springer och leker med dom så fort hon får chansen. Hon är så enkel att ha lös också och springer inte iväg någonstans Det som är lite knepigt är ju att vissa av ungarna är lite halvrädda för henne. Dom ska härja upp henne men när hon blir för uppjagad börjar dom skrika, gråta och springa. Då blir ju Freja ännu mer uppjagad och springer efter dom. Jag har försökt förklara för dom att om dom inte vill ha henne springandes bakom dom ska dom låta bli att springa. Men dom är ju så små så dom förstår ju inte. Så när de värsta ungarna är här får Freja sitta fast i kopplet. Det tycker hon inte är speciellt roligt kan jag ju lova

23/4  -  12,6 kilo
4/5    -  13.8 kilo
11/5  -  15.4 kilo
18/5  -  16.5 kilo
25/5  -  16.7 kilo
1/6    -  16.6 kilo
8/6    -  17.9 kilo
15/6  -  19.2 kilo
22/6  -  19.3 kilo
29/6  -  19.7 kilo
6/7    -  20.5 kilo
13/7  -  21.2 kilo
27/7  -  22.9 kilo
3/8    -  23.1 kilo

Det ser ut som att hon ökar lite långsammare nu! Hoppas hon fortsätter att göra det så att det stackars benet får vila lite. Vi missade en vecka och det var ju lite synd. Men det blir så när man har mycket att göra

Dessutom har hon börjat löpa också. Så imorgon ska Stefan fara och köpa ett tikskydd så att vi slipper gå och torka blod hela tiden


Här ligger Freja med min lillasyster. Båda sover djupt och är helt utslagna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback