28 Juni 2009
2010-01-16 kl. 00:32:14 | Inlägg från gamla bloggen

Nu är jag hemkommen efter en veckas arbete. Eftersom jag jobbar långa pass får jag vara ledig typ en vecka mellan varven. Om det blir mycket nu i Juli kommer jag säkert jobba mer men jag njuter av den lilla ledigheten jag har nu

Igår när jag kom hem till Pite var Freja ute med Stefan och hans familj. Jag hoppade ur bilen innan den hunnit stanna och ropade på Freja. Först stod hon still ett tag som för att kolla att det verkligen var jag. Sen for hon mot mig i 190 kilometer i timmen, bromsade in mot mitt ben och visste inte riktigt vad hon skulle ta sig till. Hon pep/gnällde/snarkade, vifftade på heeela rumpan och när jag började gå efter att jag hälsat på henne ett tag så skuttade hon vid min sida som en känguru. Gissa om jag var lycklig av att vara hemma?!

Det är marknad här i Öjebyn och samtidigt är det piteå summer games. Freja har fått gå med på marknaden och vi blir stoppade ganska ofta och får kommentarer om hur fin hund vi har Att hon inte bryr sig ett smack om andra hundar och människor är ju ett under också! Hon har som jag säkert skrivit förut allmänlydnaden medfödd Vi träffade även hennes kompis Ozzy och då blev det andra bullar. Hon blev jätteglad över att se sin kompis och kunde inte komma fram till han nog snabbt Tur att hon bara gör så med hundar hon känner. Hade det varit med andra hundar hade det ju varit pinsamt.

Lydnadsträningen står inte stilla för att jag är borta! Nej Stefan har stått i som tusan och nu kan hon även stå utan hjälper. Fritt följ är hon jätteduktig på också men vi använder mycke hjälper och tar högst 3 steg än så länge. Vi kommer nog ligga där ett tag och nöta så att vi får det rätt.
Vi körde inkallning idag och vilken fart det var! Hon brukar vara ganska slö och gillar ju inte lek i träningen så mycket. Men träningen har gett resultat och hon for som skjuten ur en kanon. Platsliggning är inga problem heller. Hon ligger om jag säger att hon ska ligga. Däremot kan hon ställa sig när jag börjar gå fram mot henne med det har hon börjat skärpa sig med när hon fattat att hon får belöningen när hon ligger ned. Jag har inte haft henne liggande mer än 1 minut hittills men som sagt har det aldrig varit något problem så jag tror nog att hon klarat ännu längre utan problem Kanske ska prova lite längre någon dag? Ja vi får se, jag vill inte pressa henne så himlans mycket. Det ska ju vara roligt att träna och jag vill att hon ska lyckas så att hon inte lessnar.

Hältan då? Jo hon haltar fortfarande men inte lika starkt som förut så förhoppningsvis är det påväg att försvinna! Det är ju bättre nu och jag hoppas verkligen att det forstätter bli bättre så att vi slipper oroa oss så mycket. Hon verkar då inte störas nämnvärt av hältan, men då är hon ju inte den som klagar. Det är ju uppenbart att hon har ont eftersom hon haltar men ändå kan hon vara igång och springa och ha sig utan ett ljud. Hon har inte tid att ha ont

Lägger in lite bilder som är tagna för nån vecka sen








Nog är hon en riktig snygging vårat lillhjärta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback