27 Oktober 2009
2010-01-16 kl. 01:34:40 | Inlägg från gamla bloggen

Nu kanske det är dags att skriva igen. Jag och Freja så gott som bor i Lule hos mamma nu när vi har börjat med rehabilitering en gång i veckan. Jag har ju alla möten i Lule så det känns så jobbigt att pendla fram och tillbaka.

Vi har som sagt börjat med rehabiliteringen förra veckan. Hon får gå i en waterwalk och vi började med att gå på rullbandet utan vatten. Hon tyckte det var jätteäckligt i början men med lite godis så går precis allt Sedan började vattnet fyllas på och det bubblade och bullrade rätt rejält. Jag trodde Freja skulle få panik men hon stod lugnt och väntade medan vattnet fylldes. Då var jag stolt kan jag tala om!

Vatten är ju inte heller något problem för damen och jag tror att hon tyckte det var ganska roligt faktiskt

Vi fick två övningar som vi skulle göra hemma. Den ena är vacker tass med båda tassarna. För att hon ska stödja och böja på det onda benet.

Den andra övningen får ut på att hon ska ligga på sidan och att vi ska böja det onda benet och sen sträcka ut det.

Nu de senaste 3-4 dagarna har hon haltat ännu mer än vanligt. Jag vet inte vad det beror på eftersom vi inte har gjort något speciellt ansträngande. Men jag ska prata med dom på rehabiliteringen imorgon och fråga vad dom tror och tycker om det.

Annars förflyter dagarna på som vanligt. Vi tränar lydnad och har börjat träna en massa trix eftersom mina syskon klagat på att hon bara kan "tråkiga lydnadsgrejer". Vi har bland annat ÄNTLIGEN kunnat lära henne skall. Hon har vägrat låta på kommando förut men nu jäklar kan hon Min duktiga lilla tjej!

Imorgon ska vi på rehabiliteringen för andra gången och jag ska se om jag kan ta några bilder kanske.


Hon kan då se förnöjd ut. Haha




Freja har en stor fanclub. Här är den mest påträngande delen av den


När moster och Shaw blir för jobbiga förklarar Freja puss och dreggelkrig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback