24 Augusti 2009
2010-01-16 kl. 01:04:18 | Inlägg från gamla bloggen

Idag var vi på återbesök hos veterinären för att röntga och titta hur det såg ut. Jag trodde att benen skulle ha bytt plats med tanke på hennes många glädjeryck med brutet ben. Men icket! Det såg riktigt bra ut och han var nöjd eftersom benet redan hade sänkt sig = trappsteget är inte lika stort. Så det är ju påväg åt rätt håll!

Det blev en mindre brottningsmatch på röntgenbordet eftersom dom ville prova ta bilder utan att ge lugnande. Det har gått bra tidigare men idag gick det inte alls. Hon slog upp lite av såret och det började blöda en massa. Jag fick panik och nästan skrek åt djursjukvårdaren att släppa henne och ge henne lugnande. Behöver jag säga att jag fick min vilja igenom?

Så nu är allt väldigt bedrövligt för min lilla tjej. Hon ligger just nu och sover men när hon är vaken piper hon och ynklar sig jättemycket

Jag passade även på att ta en bild (i smyg) på röntgenbilden så att ni också ska få se. Jag blev chockad när jag såg bilden och tyckte inte alls det såg bra ut! BENET ÄR JU AVSÅGAT FÖR TUSAN! Men ortpeden bara skrattade och sa att det faktiskt såg bra ut med tanke på omständigheterna och jag fick lov att hålla med honom

ja som ni ser är ju benet... Av. Men det ser bra ut! Haha.

På 14 dagar ska vi tillbaka för att ta ännu en bild så jag får passa på och ta en i smyg då också så att man kan jämföra kanske. Jag är en liten smygare. Synd bara att mobilkameran som jag har är urdålig. Men man ser ju som tur är i alla fall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback