22 maj 2009
2010-01-16 kl. 00:16:20 | Inlägg från gamla bloggen

Oj, det kanske är dags att uppdatera igen. Jag är ju känd för att klaga och tjata på folk för att dom inte uppdaterar sina bloggar så jag måste ju försöka vara bättre själv(Malin och Sanna, ni kan ta åt er jättemycket)

Den här veckan har vi inte gjort något speciellt egentligen. Vi hade ett stort genetikprov i onsdags som jag suttit och råpluggat till så det har inte blivit så mycket tid över till att träna. Vi har tagit promenader när hjärnan blivit överfull och busat med en massa andra hundar.

Nu märker man verkligen att hon har börjat bli äldre, visst sover hon fortfarande jättemycket men inte så fort hon får chansen längre. Dessutom orkar hon mycket mycket mera nu.

Mina föräldrar har varit här och hälsat på i Onsdags också. Freja var självklart i centrum exakt hela tiden och min allergiska syster kunde verkligen inte hålla fingrarna borta från henne en sekund. Till och med pappa tog till bebisrösten när det gällde att prata med Freja och när jag försökte få Freja och syrran att lugna ner sig några snäpp kom han med ett "men dom är ju bara barn! Låt dom!"

Eftersom vi har varit lediga från skolan har jag försökt vara så inaktiv som möjligt. Jag har känt mig helt slut i huvudet de senaste veckorna och behöver få vila och sova så mycket som möjligt. Första natten fick jag det också, men nu inatt blev det andra bullar.

Jag vaknade vid 1 någongång av att Freja satt utanför sovrumsdörren och gnällde. Tänkte att hon behövde gå ut och kissa så jag väckte Stefan så att han skulle få gå ut med henne. Det hjälpte inte och hon satt och gnällde likförbannat. Jag är jättekänslig när det gäller att sova och minsta ljud får mig att vända och vrida på mig. Som att det inte räckte med en gnällig hund så är det ett gäng snorungar med moppar som står och spelar kubb på parkeringen utanför solanderskolan, PÅ ASFALTEN!

Det slutade med att jag gick och la mig i vardagsrummet och Freja somnade brevid mig efter ett ha gnällt lite extra bara för att demonstrera. Gnället övergick till snarkningar eftersom hon låg i den konstigaste ställningen jag sett på länge och snarkningarna ackompanjerades av snorungarnas kubbspel.

Efter många om och men lyckades jag somna och vaknade vid halv tio av en överlycklig amstaff som skulle pussas precis i hela ansiktet. Det måste också nämnas att hon inte kissade inne på hela natten! Hon verkar ha blivit rumsren nu igen efter den lilla urinvägsinfektionen.

Förresten måste jag också säga att hon faktiskt haltar! I onsdags så sprang hon efter Julia in på toaletten och stod still där ett tag. När hon vände ut haltade hon ganska rejält i några sekunder och sen har hon gjort det lite då och då, endast korta korta stunder. Det har inte märkts många gånger men ändå!

Vad kan det vara för något? Kanske hon bara trampar konstigt och blir lite öm? För jag har klämt och känt på exakt hela hunden och hon visar ingen smärta vad jag än gör med henne! Jag kanske ska ta och lugna ner mig och inte tro att hon är sjuk stup i kvarten. Men nog tycker jag det är märkligt, för det syns rejält. även om det bara är en väldigt kort stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback