2 Juli 2009
2010-01-16 kl. 00:43:51 | Inlägg från gamla bloggen

Innan vi börjar var det ju vägningen den här veckan!

23/4  -  12,6 kilo
4/5    -  13.8 kilo
11/5  -  15.4 kilo
18/5  -  16.5 kilo
25/5  -  16.7 kilo
1/6    -  16.6 kilo
8/6    -  17.9 kilo
15/6  -  19.2 kilo
22/6  -  19.3 kilo
29/6  -  19.7 kilo

Det börjar bli en lång lista!

I veckan har det varit väldigt varmt och Freja har varit ganska seg och inte orkat så mycket. Min mamma och lillasyster har varit här och då har vi ofta följt med dom och hittat på saker på dagarna. Vi har varit och lekt i klätterställningen på havsbadet och Freja var så avundsjukt för att inte hon fick vara med. Hon satt och höll koll på ungarna och försökte emellanåt springa dit men det tog stopp av kopplet

Vi har också varit på gläntan och badat. Freja verkligen älskar att bada och sanden gör henne helt tokig. Jag provade också bada på gläntan men vattnet var för kallt så jag stod mest och tittade på. Freja däremot var helt tokig och ville springa med alla ungar i vattnet. Det var verkligen skönt att få bada av henne när det var så varmt och efteråt var hon helt utslagen av allt busande

Stefan har gått och badat med henne och Nova här i Öjebyn ett par gånger också. Jag är för slö för att följa med när det är såhär sjukt varmt. Idag känns det liite svalare i alla fall.

Träningen går också bra men vi tränar bara kortisar nu när det är så varmt. Jag kan inte kräva att Freja ska koncentrera sig när jag knappt klarar av att göra det. Vi har börjat med lite olika tricks nu också mest för att lätta upp stämningen när vi tränar lydnad. Jag har en förmåga att bli för seriös då

Nu blir det till att sitta och vänta på att Stefan kommer hem med vovvarna från badet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback