18 Maj 2009
2010-01-16 kl. 00:15:24 | Inlägg från gamla bloggen

Idag kära bloggläsare har Freja fått gå sitt första riktiga personspår! Det skulle egentligen bli ett viltspår eftersom det är det jag är mest intresserad av att hålla på med. Men våran lärare hade inte med sig några klövar så det fick bli ett vanligt spår istället.

Jag måste minst sagt säga att jag är stolt över henne! Jag är så fruktansvärt imponerad. Hon följde spåret hur bra som helst för att vara första gången. Hennes vante i slutet var inte alls så intressant och hon ville fortsätta spåra vidare efter vägen jag hade gått ut från skogen. Men då har vi ju en sak vi måste träna mer på Imorgon ska vi lägga ett nytt spår så husse också får se hur man gör.

På eftermiddagen blev vi lite förolämpade av våran lärare. Han säger att Freja är en tjockis. Jag säger att hon är köttgrann Haha nä, men tjockisfettet försvinner hela tiden mer och mer och snart är hon nog i fin form

Efter att ha varit en heeel lång dag i skolan var hon ganska slut när vi kom hem. Men inte så slut som jag trodde. Hon sov ett tag och sen duschade jag av henne eftersom hon var smutsbrun i sin vita teckning och luktade groda För att torka ordentligt gick hon och husse ut i solen och promenerade. Efter det så gick vi till Linda och spenderade kvällen där med att plugga och snacka skit.

Hon kissade inne två gånger hos Linda, whhhaaaat?!?! Jag förstår ingenting. Undra om det är för att hon somnar, vaknar några minuter senare, busar, dricker vatten och somnar om igen ungefär hela tiden.

Idag är det måndag = Vägningsdag.

23/4  -  12,6 kilo
4/5    -  13.8 kilo
11/5  -  15.4 kilo
18/5  -  16.5 kilo

Hon växer så det knakar med andra ord


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback