17 Maj 2009
2010-01-16 kl. 00:13:11 | Inlägg från gamla bloggen

I helgen har jag varit hemma hos mina föräldrar i Luleå och tagit det lugnt. Jag for hem tidigare idag för att hinna plugga lite och för att jag saknade Freja och Stefan så mycket Plugget har det inte blivit så mycket av om jag ska vara ärligt men vi har hunnit med en del annat istället.

Det har varit väldigt fint väder idag så vi tog ut Freja på promenad. Vi kom oss bara till Gotis och där försökte vi träna på att få henne att bli mindre ego. Så fort hon har en pinne i munnen ändrar kommandor HÄR mening och betyder istället "spring så fort du kan BORT från oss".
Det gick väl sådär. Hon antingen springer iväg eller lägger sig ned för att tugga på pinnen och hennes blick säger: "Men du får väl komma hit om du vill nått!!"

Det var en massa konstgödsel på fotbollsplanen så vi gick upp till gräsmattan utanför biblioteket och körde lite inkallning där. Hon är jätteduktig faktiskt. Men vi måste börja köra hårdare. Hon har börjat trotsa jättemycket nu och försöker hela tiden testa känns det som. Som det där med pinnarna till exempel. Tur att trotsen försvinner efter ett tag

När vi satt utanför biblioteket kom Linda, Lindas kompis och Thess förbi. Då jävlar var inkallningen klockren och farten låg ungefär på 190. Det betyder ju att hon har det i sig, nånstans

Vi tog en massa bilder också.






Äntligen är löven här!




tugga tugga tugga


Tugga tugga tugga. Därför vill inte jag ge henne pinnar. Sådär långt bort ligger hon, och
vägrar komma fram till oss.


Så kom Linda! Henne gillar vi


Bustanten Thess gillar vi också. Freja luktar på foten


EEEUUWWW Luktar äckligt. HAHAHAHA


Andra foten då?


Sen blev Freja trött och tog en powernap i solen


Freja chillar på mitt ben

Det var en väldigt trevlig dag och det var skönt med sol och precis så mycket blåst att man inte blev galen av värmen! Såna dagar vill vi ha mer av


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback