16 Juni 2009
2010-01-16 kl. 00:26:28 | Inlägg från gamla bloggen

Nu har vi tagit studenten i Fredags och det var väldigt trevligt. Aldrig mer gymnasiet! YES! Sen att betygen inte alls blev illa är ju inte heller fel

Freja då? Hon lever och mår bra. Hon har gått och blivit helt tokig och jobbig, som jag skrivit tidigare. När Stefan var i kyrkan när vi tog studenten hade hon passat på att riva ned allt som stod på fönsterbrädan i vardagsrummet. Hon är inte alltid så bra på att vara hemma själv har jag märkt. Det måste vi verkligen börja träna mer på.

I Lördags for vi till Luleå för att hälsa på mina föräldrar och få ta det lugnt ett tag. Freja fick då bo hos Shaw med min syster Alice. Där blev hon bortskämd så det räcker och blir över har jag hört. Hon har fått sova med Shaw och Shaws mamma i sängen och har nog fått äta korv och onyttigheter så det räcker och blir över Men har vi semester måste man ju få skämmas bort lite (det gör hon ju i vanliga fall också. Men ändå)

Träningen går bra också. Vi har börjat smått med att ta ett steg efter att hon satt sig i fotposition. Men jag vill inte skynda på något så att jag får backa sen för att det blir halvdant. Varken jag eller Freja har bråttom någonstans Stanna kvar har vi också börjat köra mycket ute. Både med inkallning och platsliggning. Hon har lite svårt att ligga kvar ibland när hon vet att det är jag som står där borta och håller i godiset men hon är sjukt duktig ändå! Jag är så stolt över våran lilla tjej

Ligg har hon helt glömt bort hur man gör nu också! Hon något seg när hon lägger sig men lägger sig alltid när jag ger kommando. Sen i lördags har allt raderats från hennes lilla huvud och hon förstår verkligen inte vad man menar med LIGG. Hon står bara och tittar på oss som att vi är dum i huvudet ungefär Men det kanske är för att hon tycker det är lite obehagligt att ligga ned utomhus. Inomhus på golvet går det hur bra som helst. Det får vi också träna på med andra ord!

Vägningsdag igår!
23/4  -  12,6 kilo
4/5    -  13.8 kilo
11/5  -  15.4 kilo
18/5  -  16.5 kilo
25/5  -  16.7 kilo
1/6    -  16.6 kilo
8/6    -  17.9 kilo
15/6  -  19.2 kilo

Jag skyller AAAAALLT på Stefan eftersom det är han som gör iordning hennes mat Men vi har minskat och nu vill jag faktiskt inte minska mer. Sist vi minskade då hon stod still var hon jättehungrig hela tiden och så vill jag absolut inte att det ska vara.

Stefan är hemma i Öjebyn nu med Freja och han säger att han också börjat se att hältan blivit bättre men jag vill inte ta ut nått i förskott. Det är bara hålla tummarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback