10 maj 2009
2010-01-15 kl. 20:56:37 | Inlägg från gamla bloggen

Idag vaknade vi tidigt eftersom vi skulle på grans inofficiella utställning och ställa Freja för första gången! Jag var riktigt pirrig i magen och faktiskt lite skrajsen för att det skulle stå typ: "Fan va ful hund du har, du borde skämmas" på kritiklappen. Självklart vet jag att hon inte är ful, men jag ska alltid dra allting till den yttersta spetsen

Freja tyckte vi var världens elakaste som tvingade henne att gå så långt på morgonen. Hon är nog den lataste och bekvämaste hunden jag träffat! Som tur är så går det över snabbt, det är bara i början det är jobbigt

När vi kom fram till grans upptäckte vi att vi glömt vaccinationsintyget hemma! Jag var så stressad när vi skulle iväg att jag inte kom ihåg att ta med det. Som tur var så visste dom vem jag var och sa att det var okej ändå Vi fick nummer 2, vilket jag inte räknat med då det stod att domaren som skulle dömma grupp 3 skulle dömma grupp 1 också. Men dom hade ändrat det.

Jag flirtade med Alexandra så att hon skulle springa med Freja, jag är alldeles för nervös för sånt. Freja var jätteduktig även om nosen åkte i backen lite då och då Kritiken vi fick var också bra:

"Trevlig tik med mycket bra prop.
Välvinklad med passande benstomme
mkt. goda rörelser och väluppvisad."

Inte illa pinkat Hon fick en 1a och HP och blev bim mot hanen hon gick. Därför gick hon inte vidare, men jag är jä*ligt nöjd ändå! Nog tror jag att hon har goda chanser när hon blir äldre också. Vi ska prova så snart vi får chansen igen

Hon skötte sig bra hela dagen och vi har aldrig varit bland så mycket hundar tidigare. Enda gångerna hon reagerade väldigt mycket var när hon såg sina polare som hon lekt med förut och det kan ju ingen klandra henne för I slutet på dagen var hon totalt slut och ville bara sova. På hemvägen fick vi nästan släpa henne hem! Hon har legat och sovit nästan hela tiden sen vi kom hem, men jag klagar inte Det är skönt med trött valp ibland.

Jag måste även säga grattis till Marie och Sanna som tävlade lydnad i klass 2 och Elit idag och kammade hem förstapris! Ni är så duktiga tjejor, Sen till Sinus som ställde på grans och fick 1a, hp och blev BIR valp. Grattis till honom och malin också


Freja och Alexandra som ställde henne. Freja har en jättesnygg sandmusche som hon hoppas
ska imponera på domaren



Woooow va lattjo! Freja är glad för att domaren vill hälsa




Lammen


Freja


Gullvovve


Nu är Freja less!


Lillstumpan


Min kusin på ponnyridning, vi fick stå i kö i 50 minuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback