1 Juni 2009
2010-01-16 kl. 00:17:49 | Inlägg från gamla bloggen

Freja haltar fortfarande så på onsdag har vi tid hos veterinären. Hoppas det inte är något farligt nu bara. Jag är nervös som attans.

Snart är det sommarlov och jag ska åka till Kattilakoski och jobba på en restaurang där min pappa jobbar. Jag kommer alltså inte att vara hemma nästan någonting i sommar. Det kommer bli jättejobbigt att vara ifrån mina fina Stefan och Freja. Men jag får komma hem så ofta jag kan.

Freja fortsätter att vara sitt vanliga lite lata jag. Hon har hunnit med mycket dumheter de senaste dagarna. Bland annat snodde hon min macka från bordet här om dagen Då var hon billig kan jag lova! Men bjussar man inte får man väl skylla sig själv

Vi har också hunnit med TVÅ dopp! Frejas första i Lördags och det tyckte hon var superroligt. Hon plaskade runt och satt sig ned i vattnet. Det såg så roligt ut eftersom baken guppade upp och ned och när jag kände efter så flöt bakbenen i vattnet Så när hon blev satt (flöt) hon och tittade på de andra hundarna som sprang omkring i vattnet och härjade.

Andra doppet blev hon lite modigare och skulle ut på lika djupt vatten som de andra hundarna. Det resulterade i att hon fick huvudet under vattnet TVÅ gånger eftersom hon försökte skaka på huvudet när det kom vattnen i öronen. Tur att hon bara går så långt ut när det är någon annan som står där, annars hade det kunnat sluta illa för lillstumpan.

Idag är det måndag igen! Vägningsdag med andra ord.

23/4  -  12,6 kilo
4/5    -  13.8 kilo
11/5  -  15.4 kilo
18/5  -  16.5 kilo
25/5  -  16.7 kilo
1/6    -  16.6

Hon har alltså gått ned ett hg. Jag gillar inte riktigt det och ska prata med veterinären när vi kommer dit. Hon får ju rätt lite mat så vi ska öka en del nu så att hon i alla fall inte går ner i vikt.

Nu är det bara att hålla tummarna på att det inte är något allvarligt. Jag ska KRÄVA att dom röntgar henne så att dom inte bara kör på gissning. Jag vill veta vad som är fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback