13 Februari
2010-02-13 kl. 13:14:29 | Frejas Liv

Nu har det gått ett par dagar sen veterinärbesöket och Freja har börjat gå med fyra ben i backen även fast det ser väldigt otrevligt ut. Hon haltar väldigt mycket och det går inte framåt så snabbt som jag skulle önska. Men hon blir bättre och det är huvudsaken!

De två första dagarna efter veterinärbesöket var hon väldigt hängig och det märktes att hon hade ont. Nu har den värsta smärtan lagt sig och hon har börjat bli sitt vanliga jag igen. Ni vet, sådär provocerande. Man ser galenskapen och leklusten bara man tittar på henne och hon gör verkligen allt för att få igång oss. Men vi är tvugna att göra henne besviken varje gång:P

Julia har varit väldigt snäll med Freja och ibland har det blivit lite för mycket så vi har varit tvugna att påminna henne om att hon inte ska härja upp henne. Men som sagt, hon är väldigt snäll och hon är ju bara ett barn. Hon glömmer lätt eftersom Freja är så busig och verkligen vill leka. Så jag har inget emot att påminna henne ibland.

Idag ska vi ha första kusinkalaset för Julia som fyller 8 år på måndag! Det kommer med andra ord bli fullt upp med att hålla koll på Freja så hon inte börjar springa runt och gör sig illa. Men jag tror nog inte det ska bli så svårt att hålla henne i köket med alla vuxna, det är ju där all tårta är:P


När jag kom ut ur duschen en dag så möttes jag av det här i mitt och Julias rum.
Det måste understrykas att hon INTE får vara där inne. Därför är det ju
just där hon vill vara:)


Jag och lillan myser i soffan. Dom tycker jag klemar med henne! Men hon
är ju min lilla bebis, så då blir det väl sådär..:P


Den där mattan är det BÄÄÄÄSTA som finns. Det ligger alltid något gott
i den och den är skön att sova på. Mat och sova i ett! Kan det bli bättre?!


ÅH! Matte ligger på golvet, PUSSKRIG!


Hängläppen:)


Jättetrött liten tjej:)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Va söt Freja är. Va kommer hon ifrån?

2010-02-15 @ 12:15:46
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Karin

Men Janna! VAD tänkte du då? Snusk-Janna! :P

2010-02-15 @ 22:17:54
URL: http://mentaltestad.blogspot.com
Postat av: Nicole

Okej, Alvens :) Hittade hit via någon stor blogg sida där massa bloggsidor e samlade...



Jaodå han kommer från conviction's :)

2010-02-15 @ 22:44:18
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com
Postat av: Emely Wallander

Ojdå, tack för att du sa det! Hemskt att dem blir behandlade så på sådana ställen som är till för att få dem att må bra och få bättre livskvalité ;/ Får se om jag kanske tar en omplaceringshund istället då. Sööt hund du har förresten :)

2010-02-18 @ 22:56:37
URL: http://paraiiso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback