20 April 2010
2010-04-20 kl. 01:53:27 | Frejas Liv


Det är tröttsamt att ligga och lata sig hela dagarna:)

Idag har vi varit ute på promenad i sammanlagt 35 minuter. Egentligen skulle det bli två 15 minuters promenader men den andra fördröjdes i fem minuter eftersom den här damen inte vet hur man ska bete sig när man passerar andra hundar. Nu har det blivit snäppet värre igen. För ett tag sen fattade hon att det lönade sig att ta kontakt med mig istället för att slita, dra och hoppa mot de andra hundarna. Men nu har hon helt plötsligt glömt det:P Fast det kommer nog snart gå till sig igen. Vi måste börja vara ute mer där det går förbi hundar när hon blir friskare. Jag vill inte hålla på och bråka med henne för mycket när hon har ont i benet.

Vi stannade också och tränade lite. Hon är så himla rolig att träna när det precis gått förbi hundar. Då är hon jättetaggad och går skitbra. Men vi är ju ganska begränsade i träningen när hon har ont i benet så det blir mest enkla små övningar. Allt hade varit mycke enklare om hon kunde vara lös. Innan operationen hade jag alltid henne lös. Men efteråt så var vi tvungen att ha henne i koppel och nu skulle jag aldrig våga släppa henne, mest för att hon skulle kunna göra sig riktigt illa. Jag vill bara att hon ska bli frisk så man kan göra saker med henne. Både hon och jag tycker att det är skittråkigt att inte kunna göra någonting annat än 15 minuters promenad och knappt det. Hon kan ju inte ens följa med när man ska till affären för att det är för långt. Jäkla skitben.

Men på Torsdag är det dags för rehab igen och då ska jag fråga vad dom tror om hennes hälta. Kommer det någonsin gå över? Det känns faktiskt inte så ibland.




Grodan:D


Tonårs fasoner att se sådär dryg ut:P


Se så de tinat på baksidan! På bara ett par veckor!


Spanar efter snyggingen som bor på hörnet:P


Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Vad vacker Freja är! :) Vad har hänt med hennes ben?

2010-04-20 @ 09:57:04
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback