1 April 2010
2010-04-01 kl. 17:53:34 | Frejas Liv

Idag skulle vi ha varit på rehab men Freja har börjat löpa så vi har fått en ny tid om ungefär tre veckor istället. Vi fick tre tider på en gång och det var en vecka mellan tiderna, men förra gången då vi var där pratade hon som jobbade på rehab den dagen om att Freja skulle behöva gå i vatten ungefär 2 gånger i veckan ett tag. Jag får fråga om det när vi ska dit nästa gång.

För övrigt är Freja SKITJOBBIG. Mitt tålamod tar slut flera gånger om dagen och då har jag bara lust att lägga ut henne på blocket för en femma! Jag undrar om det är nån jäkla period eller om hon helt enkelt har blivit såhär odräglig? Det har blivit något bättre nu när vi går ungefär 30 minuter totalt om dagen. Igår blev jag så less på hennes gnällande, skällande och dåliga uppförande att jag bestämde mig för att starta igång projekt "få Freja jättetrött utan att hon behöver röra sig". Vi gick först en promenad och stannade efter gångvägen och tränade lite lydnad. Vi får backa tillbaka flera steg när vi är utomhus och tränar. Allt är ju så mycket roligare än matte! När jag heller kan använda hennes leksak eftersom hon blir för våldsam och hoppar och har sig så är godis vårat alternativ. Lite tråkigt att det ska behöva vara så men vi har ju inget val. Eller? Har ni några tips på icke-våldsamma belöningar?

När vi stod och tränade så kom det förbi två hundar. Freja blev som vanligt helt blockerad men vi har tränat en del på hundmöten och hon skötte sig inte fullt lika dåligt som vanligt. Bara lagom-dåligt:P Det kom även förbi en gubbe och började undervisa mig i hur man tränar hundar! Han berättade bland annat att man inte kunde lära en hund över tre år att sitta. Jag vet bättre än att ge mig in på diskussioner med främlingar som tror att dom vet, så jag nickade och log mest:P Han var iaf riktigt trevlig och Freja satt i utgångsposition brevid mig nästan hela tiden och väntade på att vi skulle börja träna igen:)

Lite senare gick vi ut igen. Den här gången hade vi med oss bollen i repet som är favorit-leksaken. Jag tänkte pröva kampa lite med henne och försöka hålla mig långt ned med bollen så hon slapp hoppa. Det gick faktiskt fantastiskt bra och hon var inte onödigt våldsam. Men jag var ändå försiktig med repet och belönade mest med godis. Hon tröttnade dock väldigt snabbt på träningen och tyckte det var myyyycke roligare att titta på ungarna i lekparken. Det är inte lätt att vara rolig för den här bruttan!

Nu ska vi knalla hem till mamma och pappa och kanske stannar vi och tränar lite efter vägen. Vi får se vilket humör damen är på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback